- 2024. augusztus 28.
Miközben az ivóvizünk 25%-a elszivárog, és átlagosan évi 1-2 csőtörés jut minden kilométernyi csőre, a Víz Koalíció a biztonságos ivóvízellátásért küzd. Úgy vélik, emelni kellene a vízdíjon, mert a mostani alacsony...
“A szemléletváltás már a képzés során megtörtént, a későbbiekben már csak a környezetemnek kellett megvilágítanom éles helyzetekben, hogy miért tartom fontosnak adott döntéseknél ezeket az elveket.”
2021-ben elkészült az első külső szakértő által készített hatásmérés a Közélet Iskolája munkájáról. Mivel fontos számunkra, hogy munkánkkal valóban segítsük a hazai alulról szerveződő csoportok és érdekvédelmi szervezetek munkáját, ezért újra belevágtunk egy hatásmérési folyamatba, ezúttal a stratégiázásokat is vizsgálva, hogy az eredményeket kiértékelve tovább fejlődhessünk.
A fő kérdés:
Ezúttal azt vizsgáltuk, hogy sikerül-e kollektív cselekvésre, aktivizmusra, hatékonyabb érdekvédelemre ösztönözni a résztvevőket, emellett pedig az érdekelt minket még, hogy milyen hatékonyan sikerül beépíteniük a nálunk megszerzett tudást a saját munkájukba és a szervezetük működésébe.
A felmérés résztvevői egy online (anonim) kérdőívet töltöttek ki. A kitöltők egy része már részt vett Közélet Iskolája képzésen, egy részük jelentkezett, de még nem vett részt. Köztük mértük le a különbséget, melyet feltételezhetőleg a képzésen való részvétel okozott. A résztvevők között további bontást is végeztünk: érdekelt minket, hogy különböző hatást érünk-e el azok között, akik csak képzésen, csak stratégiázáson vagy mindkettőn jártak nálunk.
Mit mértünk?
A hatásmérés során arra fókuszáltunk, hogy a Közélet Iskolája Alapítvány programjai milyen mértékben értek el változást olyan az attitűdökben és tudásban, amelyek társadalmi és közösségi szerveződés szempontjából kulcsfontosságúak, és amelyek hatékonyabbá tehetik a szervezeti működést. Emellett körüljártuk, hogy a Közélet Iskolája programjain résztvevőknek milyen mértékben sikerült beépíteniük a saját szervezetük mindennapi működésébe a megszerzett attitűdöket és tudásanyagot.
Ezt az 5 dimenziót mérték a kérdőívek:
Eredmények: Pozitív hatás
Eredmények: Semleges hatás
Egyik programnak sem volt kimutatható hatása az erőforrások használatára és a stratégiai gondolkodásra. Mivel ezek a kérdések olyanok, amikkel sokat foglalkozunk a programjainkon, ezért előfordulhat, hogy éppen azért születtek ilyen eredmények, mert a résztvevők ennek hatására szigorúbbak voltak magukkal és szervezetükkel.
A csapatmunka és a mentális egészség terén nem észleltünk jelentős különbséget a résztvevők között.
Mi az a képzésen szerzett tudás vagy eszköz, amit a legfontosabbnak tartottak?
A résztvevők szöveges visszajelzéseiben kiemelték a stratégiai tervezést, mint gondolkodásmódot. Sokaknak nagyon fontossá vált a kritikai pedagógia módszertana. A programokon fontos értéknek élték meg az odafigyelést, a kommunikációt és a közös munkát.
A részletesebb eredményeket itt találod!
A hatásmérést Gáti Éva és Szekeres Hanna készítette.
A hatásmérést összesen 64-en, 31 különböző szervezetből töltötték ki, akik mind résztvettek valamilyen programunkon.
Támogatod, hogy egy igazságos országban éljünk, ahol mindenkinek megvan a tudása és képessége ahhoz, hogy kiálljon az érdekeiért
Segíted a magyarországi mozgalmi és civil szféra fejlődését
Hozzájárulsz ahhoz, hogy a képzéseink hosszú távon is mindenki számára elérhetőek legyenek
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.