Barion Pixel

Általános Szerződési Feltételek

www.kozeletiskolaja.hu/bolt
Hatályba lépés ideje: 2021. 11. 22.

1.    Bevezetés

Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: általános szerződési feltételek vagy ÁSZF) a Közélet Iskolája Alapítvány (a továbbiakban: Szolgáltató) által működtetett, a kozeletiskolaja.hu/bolt internetes címen elérhető internetes boltban (a továbbiakban: Bolt) történő megrendelés, vásárlás folyamatára, az internetes felület használatára, további a Bolttal kapcsolatos tevékenység, illetve a Bolt működésére vonatkozó általános szerződési feltételeket tartalmazza.

A jelen ÁSZF hatálya, a mindenkor hatályos tartalma szerint kiterjed mindazon természetes, jogi személyekre és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre, akik, illetve amelyek a Boltot felkeresik, használják, megrendelést adnak le, terméket vásárolnak (a továbbiakban: Felhasználó vagy Vásárló). A Felhasználó/Vásárló a Bolt internetes felületének bármilyen jellegű használatával, illetve rendelése leadásával elfogadja a Szolgáltató általános szerződési feltételeit.

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja alapján kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása, üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül. Így ezek a Vásárlók/Felhasználók a jelen ÁSZF-ben Fogyasztónak is minősülnek. Az ÁSZF-ben a Fogyasztókra érvényes, a 25/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján meghatározott jogosultságok kizárólag az ilyen típusú Vásárlót/Felhasználót illeti meg.

Az ÁSZF 2021. 11. 22. napon lép hatályba és határozatlan időtartamra szól.

A Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit egyoldalúan bármikor módosítsa. A Szolgáltató fenntartja a jogot arra is, hogy a Boltot, annak működését egyoldalúan bármikor módosítsa. A Fogyasztóra és a Szolgáltatóra a vásárláskor hatályos ÁSZF vonatkozik. A honlapon mindig az ÁSZF hatályos változata szerepel.

A Szolgáltató a jelen ÁSZF-ben érvényesíti a fogyasztói érdekek védelmét szolgáló jogszabályok rendelkezéseit.

1.1.         A Szolgáltató adatai

Működtető: Közélet Iskolája Alapítvány

Székhelye: 1026 Budapest, Pasaréti út 101.

Telephelye: 1084 Budapest Auróra utca 11.

Bejegyző Bíróság: Fővárosi Törvényszék

Adószám: 18626654-1-41

Megyei nyilvántartási szám: 01-01-0011975

Bankszámlaszám: 16200106-11553650 – MagNet Bank

Telefonszám: +36 20 957 1610

Elektronikus levelezési cím: kozeletiskolaja@gmail.com

1.2.         Tárhelyszolgáltató adatai

Név: Magyar Hosting Kft.

Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22

Telefonszám: +36 1 700 2323

Elektronikus levelezési címe: info@mhosting.hu

A Szolgáltató az üzleti tevékenységét a telephelyén, valamint Magyarországon, előre meg nem határozható, különböző területeken végzi.

A Szolgáltató a felhasználói panaszokat a jelen ÁSZF 6. fejezetében meghatározott elérhetőségeken és módokon fogadja.

A Közélet Iskolája Alapítvány közhasznú szervezet.

A Közélet Iskolája Alapítvány nem rendelkezik a Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexszel, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen gyakorlattól igyekszik mindenkor tartózkodni.

2.    Szerzői jogok

A Szolgáltató weboldala szerzői műnek minősül a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1. § (1) bekezdése értelmében, szerzői jogi védelem alatt áll minden egyes része. Tilos a weboldalon található képek, szövegek, szoftveres, illetve grafikai programok, valamint minden más hasonló tartalom engedély nélküli használata, továbbá a weboldalt módosító alkalmazások használata, ugyanezen törvény 16. § (1) bekezdése szerint. A weboldalról, valamint adatbázisból történő anyagok, képek, videók, szövegek és egyéb bármilyen tartalmak átvételére kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulása esetén van lehetőség, forrásmegjelölés feltüntetése mellett.

A Boltból egyes termékek ingyenesen letölthetőek és szabadon terjeszthetőek, abban az esetben, ha erre vonatkozó információ egyértelműen feltüntetésre kerül a termék mellett az alábbiak szerint: „Ez a termék ingyenesen is letölthető a weboldalról!”.

3.    Árak

Az árak forintban értendők. Alapítványunk alanyi adómentes, ennek megfelelően az áraknak ÁFA tartalma nincs. Az árváltoztatás jogát fenntartjuk.

A termék ára nem tartalmazza a szállítási költséget. A szállítási költség a termék árán felül felmerülő költségnek minősül.

3.1.         Eljárás Hibás ár esetén

A Szolgáltató kizárja felelősségét a minden gondossága ellenére felmerült, továbbá az informatikai rendszer meghibásodásából eredő, továbbá a nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért.

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:

  • 0 Ft (kivéve a kifejezetten ingyenesen letölthetőként jelölt termékek esetében – erre külön felhívjuk a figyelmet a termék oldalán)
  • Kedvezményt helytelenül feltüntető ár (pl.: Termék eredeti ára: 3.000 Ft, kedvezmény: 20%, kedvezményes ár: 500 Ft, hiszen ebben az esetben a helyes árnak 2.400 Ft-nak kellene lennie)
  • A termék értékével, vagy más a Boltban elérhető hasonló termék árával nyilvánvalóan összhangban nem lévő ár

Amennyiben Hibás ár került feltüntetésre, a Szolgáltató tájékoztatja a vásárlást már végrehajtott Felhasználót a Hibás árról, és felkínálja a termék helyes áron való megvételének lehetőségét, így a Felhasználó dönt, hogy megrendeli a helyes áron a terméket vagy eláll a vásárlástól.

4.    A Bolt használata

A Bolt a Felhasználó részére főszabály szerint biztosítja a termék bemutatását (termék képpel, leírással, árral) és az online megrendelés lehetőségét. A termék részletes leírása a termék nevére kattintva található.

4.1.         Termék kiválasztása, kosárba helyezése

Ha szeretne megvásárolni egy terméket, (amennyiben több darabot szeretne, a darabszám beállításával) a kosárba teszem gombra történő kattintással teheti meg. A kosárban lévő termékeket a Kosár megtekintése menüpontban nézheti meg és ellenőrizheti. Itt lehetősége van módosítani a mennyiségeken vagy törölni termékeket. A mennyiség kiválasztása után a Felhasználónak ki kell választania, hogy az adott termékért melyik ajánlott árat szeretné fizetni. A fizethető összegek előre meg vannak adva. A Kosár kiürítésére kattintva a kosár teljes tartalma törlődik.

A megrendelés folyamata során a Felhasználónak szükséges kiválasztani az általa preferált fizetési és szállítási módot. Közvetlenül a rendelés jóváhagyása előtt a Felhasználó a Megrendelés összesítése oldalon ellenőrizheti az adatok helyességét, a megrendelni kívánt termékeket és mennyiségüket.

A Számlázási és Szállítási adatok felületen a Felhasználó meg kell, hogy adja az adott megrendelés esetében a kapcsolattartáshoz szükséges, valamint a megrendelt termékek kiszállításához, és a számla kiállításához szükséges adatokat.

A Számlázási és Szállítási adatok felületen nyilatkozhat a Felhasználó arról is, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit, valamint az Adatkezelési tájékoztató tartalmát magára nézve kötelezőnek elfogadja. Ezt a nyilatkozatot a Felhasználó úgy teheti meg, hogy az elfogadásról szóló szövegrész (“Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltakat*“) előtti rubrikát bejelöli. Az ÁSZF és az Adatkezelési tájékoztató elfogadásáról szóló nyilatkozat szövege közvetlenül az ÁSZF-re és az Adatkezelési tájékoztatóra mutató linket tartalmaz, így a Felhasználó ezeket a linkeket használva is eljuthat a Bolt honlapján elhelyezett szövegekhez.

Az ÁSZF és az Adatkezelési tájékoztató elfogadása a megrendelés és annak elküldésének feltételét képezi.

A Számlázási és Szállítási adatok felületen a Felhasználó „megjegyzést” intézhet a Szolgáltatóhoz. Ez a megjegyzés azonban nem válik a később létrejövő adásvételi szerződés tartalmává, a megjegyzésből eredően a Szolgáltató számára kötelezettségek nem származnak, a megjegyzésben foglaltak nem szolgálhatnak alapul kártérítési vagy bármely más igény Szolgáltatóval szembeni előterjesztésének, érvényesítésének, továbbá a megjegyzésben foglaltak a szerződés létrejötte esetén sem minősülnek a Szolgáltató által elfogadottnak.

A Felhasználónak a megrendelés elküldése előtt a Számlázási és Szállítási adatok oldalon van utoljára lehetősége arra, hogy az általa megadott adatokat ellenőrizze, és ha az ellenőrzés során hibát talál, azokat kijavítsa. Továbbá lehetősége van a Kosárhoz visszatérni a böngészőnek azzal a gombjával, amellyel az előzmények felé eggyel vissza lehet lépni.

4.2.         Rendelés véglegesítése

Amennyiben a Vásárló nem kíván tovább nézelődni, és mindent rendben talál, véglegesítheti rendelését a kezdőoldal jobb alsó sarkában lévő Kosár gombra kattintva. Ugyanezen a felületen törölheti is a kosarába rakott termékeket a termék melletti „X” gombra kattintva. A „Megrendelés elküldése” gombra való kattintással véglegesíti a megrendelést. A Szolgáltató a beérkezett megrendelésről 48 órán belül visszaigazoló emailt küld Vásárló részére. Ez a visszaigazoló email egy automatikus belső rendszerüzenet melyet mind a két fél (Vásárló és Szolgáltató is) megkap. A visszaigazoló email tartalmazza a másik fél elérhetőségét (név, e-mail cím, telefonszám, Vásárló postacíme). Az elérhetőségek segítségével a Szolgáltató és a Vásárló felveheti egymással a kapcsolatot és megbeszélheti az átadás/postázás részleteit. Amennyiben a Vásárló 48 órán belül nem kapja meg a visszaigazoló emailt, mentesül az ajánlati, szerződéskötési kötöttség alól és nem köteles 48 óra elteltével megvenni a terméket. Érvényes szerződés a Megveszem gomb megnyomásával és a visszaigazoló email megérkezésével jön létre. Abban az esetben, ha a visszaigazoló e-mailben veszi észre, hogy hibás adatot adott meg, kérjük, haladéktalanul, de legkésőbb 24 órán belül jelezze felénk a kozeletiskolaja@gmail.com email címen.

A Felhasználó tudomásul veszi, hogy ajánlata megtettnek minősül és nyilatkozata fizetési kötelezettséggel jár.

4.3.         Adásvétel lebonyolítása

A megrendelés elküldésével Vásárló szerződéskötésre ajánlatot tesz, mely ajánlatához kötve marad. A megrendelés szerződéskötési nyilatkozatnak minősül. A megrendelés Szolgáltató által belső üzenetben küldött megerősítő üzenetével jön létre a szerződés, amit mindkét fél köteles teljesíteni. Ennek megfelelően a Vásárló köteles a termékért fizetendő vételárat a Szolgáltatónak megfizetni, a terméket megvenni, a Szolgáltató pedig köteles a felkínált terméket a megjelölt áron a Vásárlónak eladni.

A Szolgáltatónak és a Vásárlónak a megrendelés megerősítése pillanatától számítva három munkanapon belül kell felvenni a kapcsolatot egymással. Ezt követően a Vásárlónak két hét áll rendelkezésére, hogy a vételi ajánlatát teljesítse, azaz megvásárolja a Boltban kiválasztott terméket. A Szolgáltatónak lehetősége van arra, hogy a két hetes határidőt saját felelősségére meghosszabbítsa.

5.    Átvételi és fizetési módok

5.1.         Átvételi módok

A Szolgáltató kizárólag Magyarország területére történő kiszállítással teljesít megrendeléseket.

  1. Személyes átvétel

A Szolgáltató lehetőséget biztosít arra, hogy a Vásárló a megrendelt termékeket személyesen vegye át.

A személyes átvétel helye a Szolgáltató telephelye: 1084 Budapest, Auróra utca 11.

A személyes átvételre kizárólag az átvétel időpontjának előzetes egyeztetése után, az egyeztetett időpontban van lehetőség. A Vásárló és Szolgáltató a személyes átvétellel kapcsolatban három munkanapon belül emailben felveszi a kapcsolatot egymással. Amennyiben a Vásárló a Szolgáltató megkeresésére nem reagál, illetve két héten belül nem veszi át a terméket, akkor a Szolgáltató az adásvételt a Vásárló hibájából meghiúsultnak tekinti, az esetlegesen előre utalt vételárat visszautalja a Vásárló részére.

Az időpont egyeztetésére a kozeletiskolaja@gmail.com email címen keresztül van lehetőség.

  • Házhozszállítás a Magyar Posta szolgáltatásával

Ha a vásárló a megvásárolni kívánt terméket házhoz szállítással kéri, a Szolgáltató a vásárolt terméket a Magyar Postán keresztül, ajánlott küldeményként postázza a vételár és a postaköltség kifizetését követően. A postaköltségért 10.000 Ft-ot nem meghaladó kosár esetében a Szolgáltató 1200 Ft postaköltséget számol fel. 10.000 Ft feletti rendelés esetében a postázást a Szolgáltató térítésmentesen vállalja.

A Vásárlónak a Szolgáltatóval való kapcsolatfelvételt követően két hét áll rendelkezésére a vételár kifizetésére, ellenkező esetben a Szolgáltató az adásvételt a vevő hibájából meghiúsultnak tekinti.

5.2.         Fizetési módok

  1. Készpénzben

Személyes átvétel esetén lehetőség van a helyszínen készpénzben fizetni, ha az átvételig nem került sor más módon a fizetésre.

b.) Bankkártyás fizetéssel a Barion felületén keresztül

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013

A Barion egy elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatás, aminek segítségével a Felhasználó Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro vagy Amex bankkártyával fizethet a Boltban. Lehetőség van Barion egyenlegről is kiegyenlíteni a termék árát. A bankkártyás fizetéshez nem kötelező a regisztráció, elég megadni a bankkártya számát, a bankkártyán feltüntetett nevet, a lejárati dátumot és a hátoldalon található CVC kódot, valamint egy működő email címet. Ezeket az adatokat kérjük, hogy kizárólag a Barion felületére történő biztonságos átirányítást követően adja meg, ne küldje el emailben sem a Szolgáltatónak, sem másnak! A Felhasználó a fizetéshez használhatja az előre feltöltött Barion egyenlegét, amelyet átutalással vagy készpénz befizetéssel tud feltölteni. Ebben az esetben email cím és jelszó megadásával kezdeményezhető a fizetés.

  • Banki átutalással

A Közélet Iskolája Alapítvány 16200106-11553650 (Magnet Bank) számlájára történő utalással is fizethet. Banki átutalás esetében a közleményben tüntesse fel a visszaigazoló emailben szereplő rendelési számot.

5.3.         Teljesítési határidő:

A rendelés összeállítása a termék(ek) árának beérkezését követő 5 munkanapon belül megtörténik, kivéve a személyes átvétel esetén történő utólagos készpénzfizetést. Az ezen határidő esetleges túllépését a Szolgáltató  minden esetben e-mailben jelzi a Vásárló számára. Szállítás esetén az összekészített csomagot átadjuk a csomagküldő szolgálatnak, mely várhatóan további 5 munkanap alatt érkezik meg a Megrendelőhöz.

6.    Panaszügyintézés és a vásárló tájékoztatására szolgáló információk

A Vásárló a terméket, illetőleg a Szolgáltató tevékenységét illető kifogásait a következő elérhetőségeinken juttathatja el a Szolgáltatónak:

●   E-mail cím: kozeletiskolaja@gmail.com

●   Telefonszám: +36 20 957 1610

A Vásárló elsősorban írásban, egyes esetekben azonban szóban is közölheti panaszát a Szolgáltatóval. A panasz vonatkozhat a Szolgáltató részéről eljáró személy viselkedésére, munkájára, esetleg mulasztására, mely a termék forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban áll.

A szóbeli panaszt a Szolgáltató haladéktalanul kivizsgálja és lehetőség szerint megoldja.  Amennyiben a szóban panaszt tevő Vásárló nem ért egyet a panasz azonnali kezelésének módjával vagy a panasz haladéktalan kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolati példányát e-mailben eljuttatja a Vásárló részére (személyes jelenlét esetén helyben átadja).

Az írásbeli – ideértve az e-mailben érkezett – panaszt a Szolgáltató a kézhezvételtől számított 30 napon belül írásban megválaszolja.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles az álláspontját indokolni. Az e-mailen küldött küldemények a Vásárló által adott e-mailcímre való elküldése elküldöttnek minősül, a kézbesítés akadályaiért a Szolgáltató nem felel.

A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig megőrzi, ellenőrző hatóság kérésére bemutatja, rendelkezésre bocsátja.

6.1.         Fogyasztóvédelmi Hatósági eljárás

A fogyasztói jogok megsértése esetén a Vásárló jogosult panaszt tenni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. A hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról a panasz elbírálását követően. Az elsőfokú hatósági feladatokat a járási hivatalok látják el. Elérhetőségük: http://jarasinfo.gov.hu/

6.2.         Bírósági eljárás

A Vásárló polgári eljárás keretein belül jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

6.3.         Békéltető Testületi eljárás

A Vásárló jogosult a lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni, ha panaszát a Szolgáltató elutasítja. Az eljárás megindításának feltétele, hogy a Vásárló a Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A Békéltető Testületi eljárásban a Szolgáltatót együttműködési kötelezettség terheli. Ez alapján a Szolgáltató köteles a Békéltető Testület felhívására válasziratot megküldeni, valamint a Békéltető Testület előtti meghallgatáson megjelenni és egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.

Ha a Szolgáltató székhelye/telephelye a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyén kívül található, a Szolgáltató együttműködési kötelezettsége a Vásárlói igény megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

Amennyiben fenti együttműködési kötelezettségének a Szolgáltató nem tesz eleget, a Fogyasztóvédelmi Hatóság hatáskörébe kerül az ügy, mely szerint a cégek jogsértő magatartásakor kötelező bírságkiszabás van érvényben, ettől eltekinteni nem lehet.


A Vásárló kérelmezheti a Békéltető Testületi eljárás megindítását. A kérelmet írásban (levél, fax útján, illetve a Békéltető Testület weboldalán, elektronikus formában), a Békéltető Testület elnökéhez szükséges eljuttatni.


A kérelemnek tartalmaznia kell:

  • Vásárló nevét, lakóhelyét/tartózkodási helyét, elérhetőségét
  • Fogyasztói jogvitával érintett Szolgáltató nevét, székhelyét/telephelyét
  • Vásárló álláspontját és az azzal kapcsolatos bizonyítékokat, tényeket
  • Vásárló nyilatkozatát, hogy megkísérelte a vitás ügy rendezését közvetlenül az érintett Szolgáltatóval
  • Vásárló nyilatkozatát, hogy más Békéltető Testületi eljárást nem kezdeményezett az ügyben, nem indított közvetítői eljárást, keresetlevelet nem adott be, fizetési meghagyás kibocsátására irányuló kérelmet nem terjesztett elő
  • Testület döntésére irányuló indítványt
  • Vásárló aláírását
  • Amennyiben a Vásárló az illetékes Békéltető Testület helyett más testületi illetékességet kérelmezett, annak megjelölését

Mindenképpen csatolni szükséges a kérelemhez azon okiratot vagy másolatát, mely tartalmára bizonyítékként hivatkozik a Vásárló (a Szolgáltató panaszt elutasító írásbeli nyilatkozatát, ha ez nem áll rendelkezésre, akkor a Vásárló által birtokolt írásos bizonyítékokat az egyeztetés megkísérléséről).

Amennyiben meghatalmazott jár el a panasz ügyében, a kérelemhez mellékelni szükséges a Vásárló által kiadott meghatalmazást.

További információ a Békéltető Testületekről: http://www.bekeltetes.hu

További információ a területileg illetékes Békéltető Testületekről: 
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Budapesti Békéltető Testület Elérhetősége:

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Telefonszám: 06-1 488-2131

Fax: 06-1 488-2186

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

6.4.         Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság által létrehozott weboldalon, Vásárlói regisztrációt követően, az oldalon található kérelem kitöltésével a Vásárló rendezheti az online vásárlással kapcsolatos jogvitáit bírósági eljárás indítása nélkül. Ez is egy módja a távolsági korlátok nélküli Fogyasztói jogérvényesítésnek.

A Vásárló panaszt tehet az online vásárolt termékkel/szolgáltatással kapcsolatban.


A Vásárlónak és az általa bepanaszolt Szolgáltatónak lehetősége van ezen az online vitarendezési platformon együtt kiválasztani, hogy mely vitarendezési testületet bízzák meg a panasz kezelésével.

Az online vitarendezési platform a következő weboldalon érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

7.    Tájékoztatás a Fogyasztót megillető elállási jogról valamint a szavatosságról

Jogi személyek és más jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek nem élhetnek az indokolás nélküli elállás jogával, kizárólag a Fogyasztónak minősülő személy.

A Fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § alapján indokolás nélküli elállási jog illet meg. A Fogyasztó gyakorolhatja elállási jogát a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a termék átvételének napjától számított 14 napos határidőn belül.

A Fogyasztó elállási jogát gyakorolhatja a szerződés megkötésének és a termék átvételének napja közti időszakban is.

Amennyiben a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, megilleti őt a szerződés megkötése előtt az ajánlat visszavonásának joga, mely megszünteti a szerződés megkötésére irányuló ajánlati kötöttséget.

7.1.          Elállási nyilatkozat, Fogyasztó elállási és felmondási joga

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát a Fogyasztó a jelen ÁSZF mellékletében található erre vonatkozó nyilatkozata útján gyakorolhatja.

7.2.         Fogyasztói elállási nyilatkozat érvényessége

Határidőben érvényesítettnek tekintjük az elállási jogot, amennyiben a Fogyasztó nyilatkozatát határidőn (14 napon) belül elküldi a Szolgáltató részére.

A Fogyasztót terheli a bizonyítás, miszerint elállási jogát a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezésekkel összhangban gyakorolta.

A Szolgáltató a Fogyasztó elállási nyilatkozatának beérkezése után elektronikusan visszaigazolja a Fogyasztó számára az elállási jog gyakorlásának tényét, illetve tudomásul vételét vagy annak megtagadását

7.3.         A Szolgáltató kötelezettsége a Fogyasztó elállása esetén

Visszatérítési kötelezettség

Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől, a Szolgáltató az elállásról történő tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által megfizetett teljes összeget, a teljesítéssel összefüggő költségeket is beleértve, mint pl. a szállítási díj (ez azonban a visszaszállítás díjára nem vonatkozik, utóbbit a Vásárló köteles fizetni).

A Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyezően téríti vissza a Szolgáltató. A Fogyasztó jóváhagyása esetén a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, azonban a Fogyasztót ebből adódó többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan megadott bankszámlaszám vagy postacím miatti késedelem folytán a Szolgáltatót nem terheli felelősség.

Visszatartási jog

Alapítványunk visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó vissza nem küldte a terméket vagy egyértelműen nem igazolta, hogy visszaküldte. Utánvéttel feladott csomagokat a Szolgáltató nem fogad el.

7.4.         Fogyasztó kötelezettségei elállása/felmondása esetén

Termék visszaszolgáltatása

Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől, a terméket haladéktalanul, legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül köteles visszaküldeni vagy a Szolgáltató által a termék átvételére jogosult személynek átadni. Határidőben teljesítettnek minősül a visszaküldés, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A termék visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A terméket a Szolgáltató címére szükséges visszaküldeni, vagy előre egyeztetett időpontban a Szolgáltató telephelyére (1084 Budapest, Auróra utca 11.) személyesen visszahozni.

7.5.         A kellékszavatosságról és a termékszavatosságról szóló tájékoztató

7.5.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet a Vásárló a kellékszavatossági jogával?

A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a Fogyasztót kellékszavatossági igénye alapján?

A Fogyasztó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó kellékszavatossági igényét?

A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.

Kivel szemben érvényesítheti a Vásárló a kellékszavatossági igényét?

A Vásárló a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

7.5.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet a Fogyasztó a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vásárló – választása szerint – az kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg a Vásárlót a termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét a Vásárló?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval (forgalmazóval) szemben érvényesítheti.

8.    Adatkezelés

2. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

LETÖLTÉS

Share on facebook
Megosztás Facebookon

Támogasd a munkánkat és
legyél részese a változásnak!

Támogatod, hogy egy igazságos országban éljünk, ahol mindenkinek megvan a tudása és képessége ahhoz, hogy kiálljon az érdekeiért

Segíted a magyarországi mozgalmi és civil szféra fejlődését

Hozzájárulsz ahhoz, hogy a képzéseink hosszú távon is mindenki számára elérhetőek legyenek

Rólunk

Közélet Iskolája Alapítvány

Képzési központ és iroda: 1084 Budapest Auróra utca 11.
Email: kozeletiskolaja@gmail.com
Telefon: 06 20 957 1610 (Fernengel Ági)
Adószám: 18626654-1-41
Bankszámlaszám: 16200106-11553650 (Magnet Bank)

0
Skip to content