Barion Pixel

A CSAPAT

FERNENGEL ÁGI

igazgató

A Közélet Iskolájában igazgatóként azzal foglalkozom, hogy összefogjam a csapat szerteágazó munkáját: a képzéstartást, indító programok szervezését, stratégiai tervezést, és a tudástermelő kutatói-kiadványírói munkánkat. Azért dolgozom, hogy a Közélet Iskolája eredményesen tudja támogatni az önszerveződést és az elnyomott emberek részvételét a közéletben, és eközben jó legyen a csapatunk részeként dolgozni a közös céljainkért.

Képzéseket tartok arról, hogy hogyan lehet társadalmi változásért dolgozó csoportokat építeni: csoportindításról, tagok toborzásáról, közösségalapú szervezetépítésről és stratégiai tervezésről tanítok. Szervezőket, aktivistákat támogatok abban, hogy képzővé váljanak, és tovább tudják adni a Közélet Iskolája programjain a tudásukat. Stratégiai tervezéssel és tanácsadással segítem más önszerveződő csoportok munkáját. Örülök, hogy ezeknek a kezdeményezéseknek a megerősítéséért dolgozhatok, és hogy a programjainkon egymásra találhatnak az igazságosabb társadalomért tenni akaró emberek.

Deviszont Közösségi Tér társalapítójaként kispesti szakoktatásban tanulóknak állampolgári oktatással foglalkozó pedagógiai programot indítottam el. Több oktatási szerveződésben vettem részt a CEU megvédéséért és a Hallgatói Hálózat aktivistájaként a nyitott, ingyenes felsőoktatásért álltam ki. Szociológiát és antropológiát tanultam az ELTE-n majd a CEU-n, globális egyenlőtlenségekkel, az oktatási rendszer és a magyar állam átalakulásával foglalkoztam.

UDVARHELYI ÉVA TESSZA

PhD, a Közélet Iskolája társalapítója, kuratóriumi elnöke és állandó önkéntese

Azon kívül, hogy a kuratórumot vezetem, a Közélet Iskolájában részt veszek a pedagógiai munkában képzőként, tanácsadóként és mentorként. Korábban több részvételi akciókutatást koordináltam és továbbra is szerkesztek és írok kiadványokat.

Nagyon szeretek ezzel a csapattal dolgozni, mert csodálatosan tudatos és szorgalmas emberekkel együtt dolgozhatok azért, hogy Magyarország egy demokratikus és boldog hely legyen.
Miután kulturális antropológusként végeztem az ELTE-n, doktori tanulmányaimat a City University of New Yorkon folytattam. Disszertációm magyarul is megjelent könyv formájában Az igazság az utcán hever – válaszok a magyarországi lakhatási válságra címmel. Korábban sokáig dolgoztam ifjúsági munkásként, majd interkulturális trénerként az Artemisszió Alapítványnál, 2009-ben pedig több társammal együtt megalapítottam.

A Város Mindenkié lakhatási érdekvédelmi csoportot. Később részt vettem az Utcajogász, az Utcáról Lakásba Egyesület és az Önállóan lakni – közösségben élni csoport alapításában is.
2016-ban a magyarországi társadalmi mozgalmakban végzett munkámért az Ashoka nemzetközi hálózat 36. magyar tagjának választottak, ami hatalmas megtiszteltetés.

Főállásom a Józsefvárosi Önkormányzat Közösségi Részvételi Irodájában van mint irodavezető.

Tessza szakmai blogja

Tessza publikációi és a vele készült interjúk

BAUER FLÓRA

oktatási programfelelős

Fő feladatom az oktatási programunk, a képzéseink és más nyilvános rendezvényeink megtervezése és koordinálása. Ennek keretén belül részt veszek a képzési repertoárunk kialakításában, új képzések fejlesztésében, a képzői közöséggel való kapcsolattartásban és módszertani fejlesztésekben. A Közélet Iskolája több képzésén képzői feladatokat is ellátok, valamint a külső felkérések teljesítésében is részt vállalok.

Nagyon szeretek emberekkel, közösségben tenni egy számomra fontos célért, így nagy öröm, hogy a Közélet Iskolájában ilyen területeken dolgozhatok!

Interkulturális pszichológia és pedagógia mesterszakon végeztem az ELTE-n – és egyébként a képzésem révén ismertem meg a Közélet Iskoláját. 2013 óta a Kalandok és Álmok Szakmai Műhely külsős animátor-trénereként több oktatási programban dolgoztam, közösségszervezési és programszervezési tapasztalataim nagy részét hátránykompenzációs célú nyári táborainkban szereztem.

Dániel Anna

állandó önkéntes

A Közélet Iskolájában korábban a pénzügyekért és az adminisztrációért feleltem, jelenleg kiadványok megjelentetésével kapcsolatos és egyéb eseti jellegű feladatok ellátásával segítem a csapatot. A Közélet Iskolája tevékenységében azért veszek részt, mert annak céljaival, működésének elveivel teljes mértékben azonosulok. 

Jó itt dolgozni, mert tudásomat kamatoztathatom annak érdekében, hogy a társadalom és az egyének számára is fontos ügyekkel foglalkozzunk. Közgazdászként 42 évig köztisztviselőként dolgoztam, jelenleg nyugdíjas vagyok.

MOLNÁR ZÓRA

részvételi akciókutatás koordinátor

A feladatom a Közélet Iskolájában a részvételi akciókutatások és a témához kapcsolódó képzések és műhelyek koordinálása. Azért szeretek a Közélet Iskolájában dolgozni, mert itt olyan emberek is megtanulhatják, hogy hogyan tudnak kiállni magukért, és másokért számukra fontos ügyeket képviselve, akiknek korábban nem volt lehetőségük arra, hogy fejlesszék az érdekérvényesítő képességüket, vagy nem hitték el magukról, hogy képesek erre.

Szociálpszichológiát tanultam az ELTE-n, majd közigazgatást a CEU-n. Tanulmányaim során elsősorban az előítéletes magatartás mögött meghúzódó pszichológiai folyamatokkal, később pedig a társadalmi egyenlőtlenségek csökkentését célzó politikai intézkedésekkel foglalkoztam. 2017 őszétől két és fél éven át dolgoztam az Önállóan lakni – közösségben élni mozgássérült érdekvédelmi csoport közösségszervezőjeként.

Seres Lili Hanna

oktatási és kommunikációs munkatárs

Oktatási munkatársként a képzéseink és egyéb nyilvános eseményeink megvalósításában veszek részt, elsősorban a Gyönyörű küzdelem című, általunk fordított aktivista kézikönyvhöz és a Küzdelmeink története mozgalmi adatbázishoz kapcsolódó oktatási programok koordinálásáért. Az ezekhez kapcsolódó műhelyek és képzések résztvevőivel az aktivista eszközök széles palettájának és a mozgalmi múlt feldolgozásának segítségével a jelen küzdelmeit erősítjük. A kommunikációs munkacsoport tagjaként pedig azért felelek, hogy minél több emberhez eljusson a programjaink híre.

Magyar alap-, majd irodalomtudomány mesterképzést végeztem az ELTE-n, ahol jelenleg
doktori hallgatóként a kortárs magyar irodalmi szegénységábrázolással foglalkozom. 2019-
ben jelent meg az első verseskötetem Várunk címmel a Fiatal Írók Szövetségénél. 2022-től
tagja vagyok a Szikra Mozgalomnak.

Fleith Orsi

kommunikációs munkatárs

A Közélet iskolájának kommunikációs munkatársaként fő feladataim közé tartozik az online kommunikációs felületeink kezelése, az offline kommunikációnk koordinálása, illetve az írott és grafikai tartalmaink gyártása. Továbbá részt veszek az adománygyűjtő és kommunikációs kampányaink szervezésében is. Tanulmányaimat kommunikáció-és médiatudomány, nemzetközi tanulmányok, illetve képi ábrázolás szakokon végeztem.

Szuper érzés egy olyan csapathoz tartozni, ahol közösen dolgozunk azon, hogy az egyéni és csoportos érdekképviselet tudásának átadása által egy szociális szempontból igazságosabb társadalomban élhessünk. Képzőművészként is kiemelten fontos témának tartom az emberi társadalmakban tapasztalható elnyomás megjelenési formáinak vizuális feldolgozását, azzal céllal, hogy az a kiútkeresést és a közös gondolkodást is táplálja.

2022 óta tagja vagyok a Szikra Mozgalomnak.

SZABÓ MÁRTON

oktatási és módszertani munkatárs

A Közélet Iskolája oktatási munkatársaként dolgozom, fő feladataim képzések tartása és a vidéki képzések koordinálása.
Kulturális antropológusként végeztem az ELTE-n. A Közélet Iskolájában végzett munkám mellett roma fiataloknak és gyerekeknek tartok szabadidős programokat a szociális cirkusz pedagógiai módszerével, zsonglőrködést és más cirkuszi művészeteket tanítva. Fiatalokkal végzett munkámat a kritikai pedagógia elvei vezetik, és az a meggyőződésem, hogy a fiatalokban rejlő végtelen tanulási kedv felébresztése és ösztönzése egész személyiségükre ható pozitív változásra képes.
Foglalkozom ezen kívül természeti neveléssel is, és a Börzsöny lábánál egy közösségi permakultúrás gazdaság alapítója vagyok, ahol a fenntartható életmód lehetőségeit keressük. Hobbim az erdő. 

Megyeri Barbara

koordinátor Politikus Iskola

Ismerjétek meg a Politikus Iskolánk koordinátorát, Megyeri Barbarát:

A Közélet Iskolája hamarosan Politikus Iskolát indít, fő feladatom ennek az iskolának a megvalósítása, koordinálása, képzések facilitálása.
Ezt megelőzően a Szikra Mozgalom Elnökségi Titkára voltam, melynek 2022 óta vagyok tagja.
Korábban több kampányban is részt vettem különböző feladatkörökben.
Az itt szerzett tapasztalataimat — ütköztetve a szélesebben vett politikai érdekképviselet kortárs problémáival — kívánom közös gondolkozással gyakorlatba ültetni a Közélet Iskolája szellemisége mentén.

Emellett az utóbbi években részvételi művészettel foglalkozom Mezsgye Műhely nevű művészeti csoportunkkal.
Keleti nyelvek és kultúrák alapszakra jártam az ELTE-n, A Magyar Képzőművészeti Egyetemen pedig szobrászművészként végeztem.
Munkáimban jól tükröződik társadalmi felelősségvállalásom kiterjesztésének igénye, művészeti működésemet politikai cselekedetként értelmezem.

A Közélet Iskolája által kijelölt célokat elengedhetetlennek tartom a társadalmi cselekvőerők
felkeltéséhez és nagy örömmel tölt el, hogy ennek a csapatnak a részese lehetek!

Horváth Viktória

Közösségi koordinátor

Ismerjétek meg Közösségi koordinátor munkatársunkat, Horváth Viktóriát!

A Közélet Iskolájában közösségi koordinátorként az önkéntes csapat munkájáért és az Indító programjaink (pl. Szerveződj! társasjáték, városi séták, filmklubok) tervezéséért és lebonyolításáért felelek. Képzések és gondolatébresztő alkalmak szervezésével támogatom az önkénteseinket, ahol a tudásmegosztás mellett a közösség erősítése, valamint a saját és csoportos igényeik nagy hangsúlyt kapnak a jó hangulat és a biztonságos fejlődés érdekében. Saját önkéntes tapasztalataim sokat segítenek az önkéntesekkel való munkában.

Pécsi zeneművészeti tanulmányaimat követően vezetés és szervezés mesterszakon végeztem szervezetfejlesztő közgazdászként a Budapesti Corvinus Egyetemen. A megszerzett erőforrásaimat évek óta a nonprofit szektorban, elsősorban menekültügyi együttműködésekben hasznosítom. A 2022-es menekültválság óta magyar és görög szakmai tapasztalatokat szereztem kommunikációs és operatív szerepekben helyi, nemzetközi és ENSZ szervezeteknél. Élvezem a tanulást és egyénileg folyamatosan képződöm elsősorban vezetés, mentálhigiéné és trauma-informált módszertanokból. Szabadidőmben egy művészeti aktivizmussal foglalkozó kollektíva építésével foglalkozom társalapítóként.

Szívesen dolgozom a Közélet Iskolájánál, mert részletes és tudatosan felépített képzések mentén olyan hozzáférhető kollektív tudást hoznak létre, amely érintett közösségi csoportokban erővé alakítható.

Hajdú Fanny

Stratégiai tervezési és oktatási munkatárs

Ismerjétek meg stratégiai tervezési és oktatási munkatársunkat, Hajdú Fannyt:

A Közélet Iskolájánál oktatási munkatársként a politikus iskola elindításáért felelek, mellyel célunk, hogy olyan civil háttérrel rendelkező gyakorló vagy leendő politikusokat képezzünk, akik közéleti munkájuk során hátrányos helyzetű csoportok aktív érdekképviseletét végzik. Munkámmal szeretnék hozzájárulni, hogy a döntéshozók megőrizzék integritásukat és közösségi értékeiket a közéletben is. Emellett stratégiai tervezési munkatársként igyekszem a hozzánk forduló, fejlődni vágyó civil szervezeteket támogatni abban, hogy közösen találjuk meg a számukra legmegfelelőbb eszközöket víziójuk eléréséhez.

Facilitátorként és drámapedagógusként leginkább az emberekkel való együttműködés, a kreatív és kritikai gondolkodás foglalkoztat. Fontos számomra, hogy munkámmal értéket teremtsek és hozzájárulhassak egy igazságosabb, egyenlőbb világ létrejöttéhez.

Az ELTE-n magyar nyelv és irodalom szakon, a párizsi Université Paris VIII-en pedig oktatástudomány mesterképzésen diplomáztam. Társalapítója vagyok a családok átmeneti otthonában élő gyerekek számára drámafoglalkozásokat tartó CSÁO! Drámapedagógiai Műhelynek. A Közélet Iskolája mellett rendszeresen dolgozom táncszínházi nevelési programokon, hazai és nemzetközi szociális színházi képzéseken és van egy kiégést megelőző szerelemprojektem is, ami az EMPOWERmental névre hallgat.

Kaposvári Boglárka

oktatásszervező munkatárs

A Közélet Iskolájában oktatásszervezőként vagyok jelen. Feladataim közé tartozik a képzések szervezése, lebonyolítása, az ehhez kapcsolódó adminisztráció, a résztvevőkkel való kapcsolattartás, a helyszíni körülmények biztosítása, valamint a webshop rendelések kezelése.

Alapképzést az ELTE magyar szakán végeztem, később posztgraduálisan beszédtréneri és beszédtanácsadói képzést is végeztem, amit hobbi szinten ma is gyakorlok.

Jelenleg marketinkommunikációt tanulok és önkéntesként a MáSzínházban segítek fejlesztő foglalkozásokon, ahol művészet- és mozgásterápiás szakemberekkel dolgozunk együtt atipikus résztvevők támogatásán.

Azért csatlakoztam a csapatához, mert hiszek abban, hogy a támogató háttérmunkámmal
segítem a Közélet Iskolája céljait.

Baranyai Enikő

pénzügyi munkatárs

A napi pénzügyekért és adminisztrációért, valamint a pénzügyi tervezésért és a biztonságos pénzügyi működésért vagyok felelős. Korábban az oktatás területén dolgoztam, ahol lehetőségem nyílt betekintést nyerni a pénzügyi folyamatokba.
Tanulmányaimat tekintve nemzetközi igazgatást végeztem, jelenleg pedig az Eötvös Loránd Tudományegyetem közösségi és civil tanulmányok szakán tanulok a munka mellett. Mindig is igyekeztem aktívan részt venni a társadalmat érintő kérdésekben, például egy évet önkénteskedtem egy francia kisváros ifjúsági központjában, és most, a Közélet Iskolájának köszönhetően, ezt már napi szinten végezhetem.
A csapathoz azért csatlakoztam, mert hiszek abban, hogy a Közélet Iskolája és a civil társadalom együtt képes egy igazságosabb, egyenlőbb és élhetőbb világot teremteni, ahol az emberek bátran kiállnak magukért és másokért.

A Közélet Iskolája Alapítvány alapítója Szántó Diana, kulturális antropológus, az Artemisszió Alapítvány elnöke és szakmai vezetője. Tagja a Polányi Globális és Regionális Kutatóközpontnak, kutatási területe a civil társadalom és a nemzetközi fejlesztés Nyugat-Afrikában. Érdeklődési területébe tartozik még a nemzetközi migráció, a globális nevelés és az interkulturális kapcsolatok.
Szociológiát és antropológiát tanult az ELTE-n majd a CEU-n, globális egyenlőtlenségekkel, az oktatási rendszer és a magyar állam átalakulásával foglalkozott. 

Varga
Andrea

A Közélet Iskolája Alapítvány kuratóriumának tagja, Miskolc alpolgármestere. Civil aktivistaként és szakszervezeti vezetőként kezdte a közéleti munkát. 2019-ben civilként lett az ellenzéki összefogás eredményeként önkormányzati képviselő, majd alpolgármester. Jelenleg a humán területért felelős alpolgármesterként dolgozik. Elköteleződött a részvételi folyamatok, a klímavédelem és a kultúra ügye mellett.

Balog
Gyula

Balog Gyula a Közélet Iskolája kuratóriumának egyetlen férfi és szegénységben élő tagja. Gyula 12 évesen kezdte a politikai aktivizmust. 15 évesen már képzéseket tartott, majd az agitációs szervezői és képzési munkában mélyedt el. Az Anonim Alkoholisták közösségében vállalt különböző szervezői feladatokat és új csoportok létrejöttében segített. A Város Mindenkié csoportnak alakulása óta tagja, közösségszervezéssel és képzések tartásával foglalkozik, emellett érzékenyítő programot koordinál, elsősorban diákoknak.

Ivány Borbála a Közélet Iskolája kuratóriumának tagja, jogász, a Magyar Helsinki Bizottság munkatársa. A fogvatartottakkal való hatósági bánásmód vizsgálatával, diszkriminációs ügyekkel foglalkozik. Tagja a Gyűlölet-bűncselekmények Elleni Munkacsoportnak. A Város Mindenkié által létrehozott Utcajogász alapítója. A Közélet iskolájában a stratégiai tervezésben vesz részt.

JAGODITS
ESZTER

Jagodits Eszter a Közélet Iskolája kuratóriumi tagja, gyógypedagógus, a Deviszont Közösségi Tér alapító tagja és munkatársa. Pedagógiai pályáját egy második esély középiskolában kezdte, itt szerzett tapasztalatot a fiatalokkal való munkáról. Részt vett iskolai érzékenyítő foglalkozások kidolgozásában és megvalósításában, dolgozott migráns hátterű, hátrányos helyzetű és szerhasználó fiatalokkal is.
Munkája során fontosnak tartja, hogy olyan csoportokkal dolgozzak együtt, akik nem jutnak hozzá a minőségi oktatáshoz, anyagi lehetőségeik vagy kulturális hátterük miatt nem részesülnek egyenlően a különböző szolgáltatásokból.

ÖNKÉNTESEK

Egy elkötelezett önkéntes csapat is segíti a Közélet Iskolája működését. Az önkéntes program fő célja az, hogy külső helyszínekre, (pl. hajléktalanszállókra, aktivista közösségekbe) eljuttassuk a programjainkat. Ezen felül az önkéntesek segítenek fordítási, adminisztratív, illetve rendezvényszervezési feladatokban is. Az önkéntes toborzás nem állandó, hanem évente egy-két alkalommal keresünk új önkénteseket a közösségünkbe. Ha érdekel a lehetőség, akkor iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy biztosan értesülj, ha aktuálissá válik a jelentkezésed!

Korábban szociológiát tanultam a Budapesti Corvinus Egyetem, majd kriminológia mesterképzést végeztem az ELTE-n, 2023-ban pedig rendészettudományi területen szereztem doktori fokozatot. 2016-ban az elsők között volt lehetőségem elvégezni a Közélet Iskolája Felszabadítás pedagiógiája képzését, majd önkéntes facilitátorként működtem közre egy olyan fél éven át zajló képzési folyamatban, aminek során női fogvatartottakkal közösen tanultunk a társadalmi egyenlőtlenségekről. A Közélet Iskolájában végzett munkám mellett egyetemi oktatóként és kutatóként kriminálpolitikai kérdésekkel, a büntető-igazságszoltáltatás és a társadalmi egyenlőtlenségek összefüggéseivel foglalkozom. Alapítása óta tagja és önkéntese vagyok a FECSKE-nek, azaz a Fogvatartottakat és Családjukat Képviselő Csoportnak, amelynek alapvető célja a fogvatartottak és családtagjaik önszerveződésre épülő érdeképviseletének támogatása.

Kosár
//
A kosarad üres.
0
//
Megszakítás