Barion Pixel

Tudástár

A Közélet Iskolája 2017 óta foglalkozik azzal a kérdéssel, hogy mi közük lehet a civil szerveződéseknek a választásokhoz. Egyúttal megpróbálja eloszlatni azt a tévhitet, hogy a választások kizárólag a politikai pártok csatározásának színterei.

Számos képzést tartottunk a témában és megjelent A választás mindenkié! című kisokosunk második kiadása is, amelyben hasznos tanácsokat adunk civil szervezeteknek vagy akár informális csoportoknak helyi választási kampányok szervezéséhez.

Cikksorozatunkban a kisokos alapján dolgozzuk fel azokat a kérdéseket, dilemmákat, feladatokat, amikkel a választásokban aktív szerepet játszó alulról szerveződő csoportoknak meg kell küzdeni.

Az országgyűlési választás fontos lehetőség a civil szerveződéseknek is – hogyan éljetek vele? című cikkben az alábbi kérdésekre válaszolunk: Mi közük lehet a civil szerveződéseknek a választásokhoz? Hogyan oszlassuk el azt a tévhitet, hogy a választások kizárólag a politikai pártok csatározásának színterei? Milyen formáit választhatják a civil szerveződések a részvételnek? Mik az előnyök és hátrányok? Érdemes-e egyáltalán belevágni? Ezt segít mérlegelni ez a cikk.

A Hogyan válasszunk jelöltet, milyen a jó kampánycsapat, és hogy lesz a kampány a közösségi építkezés része? című cikkünkben arról beszélünk, hogy milyen a jó jelölt, hogyan érdemes kiválasztani, és milyen csapatra és erőforrásokra van szükség egy választási kampányhoz.

Mik a politikai stratégia alapkérdései, és hogyan írjunk választási programot? című írásunk a politikai stratégiaalkotás és a programírás folyamatát mutatja be. Ahhoz, hogy a választási kampány ne csak egymással laza kapcsolatban álló emberek és akciók összessége legyen, szükség van arra, hogy közös, a jelöltállító szervezet minden tagja által elfogadott választ tudjunk adni néhány kérdésre, többek között ezeket mutatjuk be.

A Hogyan alakítsuk ki a mozgósítási stratégiát? című cikkünk azért született meg, mert a választók mozgósítására érdemes a stratégiát jól kidolgozni, hogy ne csak a „levegőbe lőjünk”, és az energiánkat a céljainknak megfelelően használjuk. A mozgósítás egy választási kampány kulcseleme, ezért célszerű akár külön munkacsoportot alakítani ennek kidolgozására és folyamatos monitorozására.

A Hogyan kommunikáljunk a kampányban? című cikkünkben a választási kampányhoz kapcsolódó kommunikáció alapvető elemeit mutatjuk be, a kommunikáció néhány elvétől kezdve a tervezésen át a stratégiáig.

Hogyan használhatjuk az online felületeket bevonásra és a közösségünk építésére? című kisokosunk a Függetlenek A Szinva Városáért Egyesület (Függetlenek SZIVE) történetét mutatja be – a szervezet „gyermekbetegségeiből” és sikereiből sokat tanulhatunk, a cikkben képek, videók és fontos információk segítik az online felületek megértését.

Megosztás Facebookon
Kosár
//
A kosarad üres.
0
//
Megszakítás