Barion Pixel

Tudástár

A 2021-es Felszabadítás Pedagógiája képzés negyedik napja is online zajlott. Mostanra már ismerősként üdvözöltük egymást. A mai nap is egy „villámrandival” indult ahol arról beszélgettünk, milyen nagy álmunk van, ami egyszer szeretnénk megvalósítani. Ezt követte a már szokásosnak mondható bevezető játék, én ezeket a játékokat apró bónuszként tekintem, ami minden képzésen, de akár társaságban is remek hangulatot tudnak kialakítani.

A délelőtt első harmadában Tessza beszélt a Részvételi akciókutatásról (RAK), majd, rövid filmek segítségével, külföldi példákkal ismerkedtünk. Mivel a filmek visszatekintő jellegűek voltak, jól láthattuk, hogy az érintettek bevonásával, milyen jelentős eredmények születhetnek. Ezt követően vendégelőadók érkeztek. A Kóspallagi Ökotájhaz Projekt már egy több éve zajló RAK: a résztvevői  számára a helyi tudás feltárása és a képessé tétel a fontos célkitűzés. Az ő „akciójuk” az építkezés és az infrastruktúra fejlesztés. Nem csak az érintettek, hanem a szövetségesek is fejlődnek a közös munka során.

A Küzdelmeink története és jövője RAK résztvevői a civil szervezetek tagjai köréből verbuválódtak, és a koronavírus járvány hatását és lehetőségeit vizsgálják a civil szervezetek körében. Ez a kutatás eredetileg más témára lett tervezve, de közbeszólt a CoVID 19 és ezért a téma módosult. Vagyis remekül megmutatkozott a RAK másik nagy előnye: a rugalmassága. Az akadémiai kutatásokkal ellentétben, itt a kutatási téma rugalmas, a résztvevők érdeklődése/szükséglete határozza meg.

Harmadikként az Önállóan lakni –közösségben élni RAK tevékenységét vizsgáltuk, aminek fő kérdése az volt, hogy mi kell ahhoz, hogy egy mozgássérült ember önállóan élhessen Magyarországon. Ennek az akciókutatásnak az a különlegessége, hogy bár a kutatás lezárult, a csoport továbbra is együtt maradt, érdekvédelmi csoportként tevékenykedik tovább, megőrizve az érintettek és szövetségeseik egyenrangú együttműködését. A RAK-ban való részvétel fejlesztette a résztvevők tudatosságát és jelentős változásokat eredményezett az életükben.

A Felszabadítás pedagógiája képzés fontos eleme, hogy a résztvevőknek gyakorlatban is ki kell próbálniuk a tanultakat, tehát teljesíteniük kell egy tanítási gyakorlatot (aki nagyon nem szeretné, az passzolhatja, de saját tapasztaltból mondom, hogy egyáltalán nem olyan szörnyű), ezért délután a résztvevők gyakorlati terveinek átbeszélése folyt. Beszéltünk arról, hogy milyen eszközöket, technikákat alkalmaznánk, illetve miként érnénk el a kiszemelt embereket, és persze adtunk, illetve kaptunk tanácsokat és bátorítást egymástól.

A képzési nap 6 órája (2×3 óra blokkonként 15 perces szünettel) meglepően gyorsan etltel, és már a júniusi személyes viszontlátás reményében köszöntünk el.

Tóth Tünde beszámolója

Megosztás Facebookon
A kötet fő kérdése, hogy a 20. század során a mindenkori magyar állam hogyan kezelte a városi hajléktalanságot mint a lakhatási szegénység legszélsőségesebb formáját. Miközben számos sikeres és sikertelen állami...
Kosár
//
A kosarad üres.
0
//
Megszakítás