Április 7-én vettem részt a Közélet Iskolája RAK műhelyén. A képzésre azért jelentkeztem, mert egy korábbi képzésen megismerkedtem a részvételi akciókutatás módszertanával. Nagyon kíváncsi voltam, hogy ezzel a kutatási módszertannal, melynek célja az érintettek bevonása egy az őket érintő, változást ösztönző kutatásba, hogyan lehet fiatalokat, akár gyerkeket aktivizálni.
A műhelyen először a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány Gyermekrészvétel Programjáról hallhattunk. Nagyon érdekes volt hallani, hogyan alkalmazzák a RAK módszertanát,s hogyan válnak gyerekek és fiatalok résztvevőjévé és formálójává egy-egy őket érintő gyermekjogi kutatásnak. A következő előadást a szegedi Közös Jelek Valóságlabor tagjaitól hallhattuk, akik szintén bemutatták munkájukat, melynek során közösségi kutatást végeznek hallássérült fiatalokkal a társadalmi változásért. Mindkét beszámoló nagyon jól példázta, hogy mennyi lehetőség rejlik a részvételi akciókutatás módszerében, hallottunk már lezárt kutatásokról és még folyamatokban lévőkről is.
A műhely második felében interaktív kiscsoportos feladatot kaptunk, ahol az eddig elhangzottak alapján közösen gondolkozva alkothattunk meg egy gyerekekkel/ fiatalokkal megvalósítható részvételi akciókutatás vázlatát, tervét, ötletét. A feladatot nagyon élveztem, a közös ötletelést, tervezgetést, a tapasztalatok és elképzelések egymással való megosztását.
Jó volt egy ilyen feladaton dolgozni egy olyan kiscsoportban, ami nagyon sok, különböző tapasztalatokkal és motivációkkal és háttérrel rendelkező emberből verődött össze, mégis pillanatok alatt találtunk közös nevezőt és nagyon izgalmas és inspiráló volt az együtt gondolkodás. A feladat úgy éreztem pont a részvételi akciókutatás egyik lényegére vezetett rá minket, ami nem más, mint különböző emberek összehozása, egy olyan kutatási munkában, melynek maga a folyamata egyben célja is, s ami kizárólag igazi együttműködés és valódi, érdekelt részvétel által valósulhat meg. A feladat végén minden csoport bemutatta a saját munkáját, jó volt látni, hogy egy ilyen pár órás műhely is mennyi gondolatot, ötletet és tudást tud adni, teremteni.
Szakmailag nagyon inspiráló volt számomra az egész délután, szuperül volt felépítve, az elmélet és a gyakorlati rész kiegészítette egymást én személyesen nagyon sok választ (és kérdést is) kaptam. Azt hiszem ez az egyik legizgalmasabb dolog a részvételi akciókutatási folyamatban, hogy mindig legalább annyi a kérés mint a válasz, de ez mégsem tántorít el a cselekvéstől. Nagyon hálás vagyok, hogy a Közélet Iskolájában ilyen tapasztalatokhoz juthatunk hozzá, az itt megszerzett tudás sok változást generáló folyamatot indíthat még el.
Részvételi Akciókutatásról először egyetemi tanulmányaim alatt hallottam, és már akkormegragadta a figyelmem… végre egy kutatás, amelynek valós hatása van helyben és cselekvést,tetteket is magába foglal!Annyira megtetszett ez a módszer, hogy...
Karácsonykor is ünnepeld velünk a Közélet Iskolája 10. születésnapját! Kiváló kortárs grafikusok, akik az elmúlt évtizedben is szövetségesei voltak a Közélet Iskolájának, mozgalmi hangulatú riso-nyomatokat készítettek nekünk a 10. szülinapunk...
A Közélet Iskolájáról egy, a Gyüttment találkozón történt workshopot követően hallottam, amin egyik önkéntestársam vett részt. Mi ott már aktívan aláírást gyűjtöttünk az „ügyünk” mellett, így nagyon megörültünk az ismeretségnek...
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Feltétlenül szükséges sütik
A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.