Barion Pixel

Tudástár

Ebben a cikkben a Közélet Iskolája politikai oktatási munkáját mutatjuk be, aminek célja, hogy egy igazságos és demokratikus társadalomban éljünk, ahol a társadalmi helyzetétől függetlenül mindenki részt tud venni a közéletben. Ennek érdekében a programjainkon az önszerveződésről, érdekvédelemről és mozgalomépítésről tanulhatnak a felnőtt résztvevők. A cikkben kitérünk arra, hogy hogyan jött létre ez az aktivista iskola, milyen oktató-, kutató- és szervezetfejlesztési munkát végzünk, írunk a nehézségeinkről és arról is, hogy mi alapján fejlesztjük pedagógiai programunkat. Végül a Szerveződés alapjai, a Fotózás és aktivizmus és az Önkormányzat és civilek képzéssorozatok példáján keresztül mutatjuk be, hogyan alkalmazzuk a kritikai pedagógiát a gyakorlatban.

Csoszó Gabriella, Fernengel Ági és Udvarhelyi Tessza közös cikke a Fordulat folyóirat kritikai pedagógia lapszámában jelent meg:

Azt szokták mondani, hogy ami személyes, az politikai; a Fordulat 28. lapszámának pedig az az állítása, hogy ami pedagógia, az politika is. Ez a szám a kritikai pedagógia lehetőségeit járja körbe, és egyszerre szól a gyakorló tanároknak, a tágan vett pedagógia iránt érdeklődőknek, illetve azoknak, akik a fennálló kapitalista társadalmi rend megváltoztatásához keresnek eszközöket. A lapszám szerzői és szerkesztői nem csak azt gondolják, hogy a pedagógiát máshogy lehetne és kellene csinálni, hanem azt is, hogy minden pedagógiai viszony egyben politikai viszony is.

Megosztás Facebookon
Egy közösségi tér munkatársaként látogattam el a műhelyfoglalkozásra, és bár alapvetően tisztában voltam a ciklikusság koncepciójával, nagyon érdekelt, hogy szervezeti szinten ez a szemlélet hogyan tud megvalósulni.    Az alkalom...
Kosár
//
A kosarad üres.
0
//
Megszakítás