Azt hiszem, az az elképesztően nehéz a civil vállalásokban, hogy saját elköteleződések mentén alakuló csoportokból születnek, sokszor olyan emberek között, akik egyébként nem professzionális szervezetépítők. Nem tudják, hogy milyen lehetőségeik és eszközeik vannak egyáltalán ahhoz, hogy az ügyeiket pontosan és megfelelő személyek, csoportok felé artikulálhassák. Nem tudják, hogy hol találhatnak szövetséges egyéneket, közösségeket, és nem tudják, hogy milyen eszközeik vannak ahhoz, hogy döntéshozókat befolyásoljanak.
A Toborzás és szövetségépítés képzés keretében három nagyobb pontba gyűjtve a hatékony önkéntestoborzást és -megtartást, a transzparens, következetes és átlátható szervezetfejlesztést és a szövetségépítés típusait, lehetőségeit beszéltük át. A képzés egyszerre nyújtott egy könnyen átlátható és egyszerű elméleti alapot ezekből a témákból, mutatott példákat a képzők saját szervezetinek a tapasztalatain keresztül, és teremtett lehetőséget arra, hogy a saját tapasztalatainkról, problémáinkról beszélgessünk más olyan résztvevőkkel együtt, akik szintén ismerik a városi civil világot.
Az egyszerű ábrák, mátrixok és ritkán feltett kérdések segítségével tisztáztunk, milyen szervezeti erő rejlik az önkéntességben és a jól működő, ügyeket erősen vivő szövetségi viszonyokban. Többen szembesültünk azzal, milyen strukturális problémák vezettek ahhoz, hogy egy-egy program keretében korábban rosszul éreztük magunkat önkéntesként, vagy gondolkoztunk azon, hogy milyen ki nem mondott, talán át sem gondolt félreértések vezethettek, vezethetnek egy-egy szövetség felbomlásához.
Azt tanultuk meg, hogyan tudunk a lehető legtranszparensebbek lenni az önkéntesek és a szövetségesek előtt egyaránt, és módszereket kaptunk arra, hogy hogyan lehetnek még gyümölcsözőbbek ezek az együttműködések.
A Közélet Iskolája kritikai pedagógia képzése alapvetően nem egy módszerről és nem kizárólag tanároknak szól. A kritikai pedagógia leginkább szemlélet vagy filozófia, amely a minket körülvevő társadalom struktúráinak, folyamatainak és...
Fotós – nem fotós? Aktivista – nem aktivista? Ez nem volt szempont a Fotózás és aktivizmus műhelyen, sokkal inkább a szándék, hogy mit szeretnél magadból kihozni, mire vagy nyitott. A...
Péntek reggel, szél, hideg és még náthás is vagyok. 10-kor kezdődik a mai képzés, tehát előtte lesz még egy kis időm dolgozni. Így indult a kritikai pedagógia a Közélet iskolájában...
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Feltétlenül szükséges sütik
A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.