Barion Pixel

Tudástár

A KÖZÉLET ISKOLÁJA ALAPÍTVÁNY 2019. ÉVI TEVÉKENYSÉGE

 

Az Alapítvány Alapító Okiratban rögzített céljait az alább összefoglalt tevékenységekkel valósítottuk meg 2019-ben.

 

1.      Oktatás, képzés

2019 folyamán összesen 17 saját szervezésű és 4 felkérésre vállalt képzést tartottunk. A saját szervezésű képzések közül 3 Miskolcon, 13 Budapesten és egy Kunbábonyban történt. Összesen 13 vetítést szervezetünk rendszeres filmklubjaink keretében, ebből nyolc alkalmat Budapesten és ötöt Miskolcon.

A saját szervezésű képzéseinken és konferenciánkon a résztvevők száma összesen 520 fő volt, ami 44%-os növekedést jelent a tavalyi 360 főhöz képest (ebből 300 fő a konferencián, 220 fő a képzéseken vett részt). A résztvevők 12 százaléka vett részt több, mint egy képzésen, ami arra utal, hogy a résztvevők közül sokan érdemesnek tartják, hogy visszatérjenek hozzánk, miközben sok új embert is meg tudunk szólítani. A résztvevők összesen 115 különböző civil szervezetet vagy csoportot képviseltek és 35 százalékuk érkezett vidékről, ami megfelel az erre az évre kijelölt stratégiai iránynak és jelentős növekedés a tavalyi 20%-hoz képest.

A külső megbízásra végzett képzéseinken kb. 60 fő vett részt.

A filmklubokon összesen minimum 246 ember jelent meg (ennyien írták alá a jelenléti ívet, ami nem kötelező), ami 23%-os növekedés a tavalyi 200 főhöz képest. Ezen belül 186 ember Budapesten, 60 ember pedig Miskolcon vett részt ilyen eseményen.

Ami a résztvevők elérését illeti, a képzésekre és a filmklubokra a résztvevőket elsősorban a Közélet Iskolája Facebook oldala segítségével (48%), valamint partnerszervezeteinken (21%), a hírlevelünkön 87%) és célzott meghívásokon (7%) keresztül érjük el. Egyre fontosabb szerepet játszik a résztvevők toborzásában az ismerősök, barátok, munkatársak és önkéntes társak ajánlása (15%).

A képzések helyszíne Budapesten 2019-ban is a legtöbb esetben az Auróra közösségi központ volt, Miskolcon pedig több különböző helyszínt is kipróbáltunk (Martin Luther King Kollégium, Avasi Közösségi Kávézó, Zöld Sárkány Teaház, Tudomány és Technika Háza, TESZ). A képzések a hátrányos helyzetű résztvevők számára továbbra is ingyenesek és szükség szerint utazási támogatást és szállást biztosítunk. Emellett a képzések ideje alatt mindenki kapott ebédet, kávét, teát és rágcsálnivalót.

2019-ben is folytattuk a közösségi szállásadás gyakorlatát, vagyis a legtöbb esetben az Iskola szimpatizánsai szállásolták el egy-egy képzésünk vidéki résztvevőit önkéntesen, szívességi alapon. Emellett, ha erre szükség volt, a VIII. kerületben található olcsóbb, de jó minőségű hotelben vagy hostelben biztosítottunk szállást.

A képzési felhívásokban mindig kérjük, hogy aki teheti, a képzés szervezéséhez járuljon hozzá adománnyal. 2019-ben 1.320.000 forint képzési hozzájárulást adott adományként összesen 114 résztvevő, azaz az összes résztvevő fele. A hozzájárulás összege nagyjából megegyezik a tavalyival.

A korábbi évekhez hasonlóan a képzések többségét a Közélet Iskolája egyik munkatársa tartotta külső szakértővel együttműködésben, illetve több esetben vendégelőadókat is meghívtunk a képzésekre. Annak érdekében, hogy megalapozzuk az Iskola növekedését, egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk az új képzők bevonására és képzésére. 2019-ben a belső munkatársak – Udvarhelyi Tessza, Fernengel Ági és Vujovits Juli – mellett összesen 18 jól felkészült szakértő segítette a magas színvonalú képzések megvalósítását.

A csoportok maximális létszáma a korábbi, jól bevált gyakorlat szerint max. 20 fő, a budapesti képzésen létszáma átlagos 16, a miskolciaké átlagosan 12 fő Túljelentkezés esetén ebben az évben is a hátrányos helyzetű jelentkezőket részesítettük előnyben, illetve azokat, akik kapcsolódnak valamilyen alulról jövő kezdeményezéshez, hogy tudásuk fejlesztése nagyobb eséllyel járuljon hozzá egy teljes közösség fejlődéséhez.

A 2019 második felében szervezett képzések estében már demográfiai adatokat is gyűjtöttünk a résztvevőkről, amelyre a válaszadás opcionális. A 82 válaszadó estében az arányok így alakultak:

 

·         nő: 76%

·         férfi: 23%

·         nembináris: 1%

 

·         átlagéletkor: 36

·         30 év alatt: 36%

·         30 és 40 között: 35%

·         40 és 50 között: 10%

·         50 és 60 között: 14%

·         60 felett: 6%

 

·         fogyatékos résztvevő: 3%

 

·         legmagasabb iskolai végzettség főiskola vagy egyetem: 71%

·         legmagasabb iskolai végzettség érettségi: 23%

·         legmagasabb iskolai végzettség szakma: 5%

·         legmagasabb iskolai végzettség általános iskola: 1%

 

Ez alapján a képzéseink a kormegoszlás szerint megfelelően sokszínűek, és a fogyatékos résztvevők aránya is megközelíti a teljes népesség összetételét. Iskolai végzettség szerint túlreprezentáltak a felsőfokú végzettséggel rendelkezők és kifejezetten alulreprezentáltak a csak szakmával rendelkező és a csak általános iskolai végzettségű emberek. Noha ebben az évben is figyeltünk arra, hogy minél több offline módszerrel toborozzunk (pl. plakátok közösségi, szociális intézményekben, szórólapok), erre és a hátrányos helyzetű emberek célzott toborzására a jövőben még nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk. Érdemes lesz változtatni azon is, ahogyan a társadalmi háttérre vonatkozó adatokat gyűjtjük, hogy még nagyobb válaszadási arányt kaphassunk.

 

Alapozó képzések:

A folyamatosan fennálló igényt kielégítve minden tanévben megtartjuk az alábbi képzéseket, melyek a közösségi és aktivista munka alapjaiba nyújtanak bevezetést.

Az Elnyomás arcai című kétnapos képzésen a társadalmi egyenlőtlenségek okairól és következményeiről tanulunk a résztvevőkkel. A képzést 2019 során két alkalommal tartotta meg Fernengel Ági és Vujovits Juli tartották. A 2019 januári képzésen 17, a 2019 szeptemberi képzésen 16 fő vett részt.

Beszámolók:

http://www.kozeletiskolaja.hu/post/az-elnyomas-arcai-kepzes-a-tarsadalmi-egyenlotlensegekrol-2

http://www.kozeletiskolaja.hu/post/ez-a-kepzes-az-a-hely-ahol-felteheted-a-kerdeseket-amiket-az-iskolaba-es-a-munkahelyre-nem-vihetsz-be-beszamolo-az-elnyomas-arcai-kepzesrol

A Hogyan szervezzünk csoportot? című kétnapos budapesti képzésen a csoportszervezés alapjaival ismerkedtek meg a résztvevők. A képzést Fernengel Ági és Sebály Bernadett tartották és összesen 18 fő vett részt.

Beszámoló: http://www.kozeletiskolaja.hu/post/elengedhetetlen-minden-frissen-alakulo-szervezet-mukodesenek-felallitasaban-beszamolo-a-csoportszervezes-kepzesrol

 

A Hogyan szervezzünk csoportot? című kétnapos képzést Miskolcon is megtartotta Fernengel Ági és Sebály Bernadett, amelyen összesen 9 fő vett részt.

Beszámoló: http://www.kozeletiskolaja.hu/post/zavarba-ejt-es-kenyelmetlen-helyzetbe-hoz-ezaltal-felszabadit-dombovari-agnes-beszamoloja

 

Az Érdekvédelem és bázisépítés című kétnapos képzésen az érdekvédelem és a toborzás technikáit ismerhették meg a résztvevők. A képzést Kiss Anna, Fehér Tibor és Udvarhelyi Tessza tarották összesen 17 fő részvételével.

Beszámoló: http://www.kozeletiskolaja.hu/post/a-jogokat-nem-kerni-kell-hanem-elvenni-beszamolo-az-erdekvedelem-kepzesrol

 

A Stratégiai tervezés című kétnapos képzésen a stratégiai tervezés jelentőségéről és módszertanáról tanultak a résztvevők. A képzést Ivány Borbála, Fernengel Ági és Udvarhelyi Tessza tartották. Összesen 22 fő vett részt.

Beszámoló: http://www.kozeletiskolaja.hu/post/tegyel-a-valtozasert-a-kozelet-iskolaja-segit-beszamolo-a-strategiai-tervezes-kepzesrol

Pedagógiai képzések:

A Közélet Iskolája stratégiai célja a kritikai pedagógia módszertanának fejlesztése és terjesztése Magyarországon az oktatásban és a mozgalmi munkában is. Ennek érdekében 2019-ben két képzést tartottunk:

 

A felszabadítás pedagógiájacímmel immár ötödször tartottunk 3×2 napos képzést a kritikai pedagógia elméletéről és módszereiről az Artemisszió Alapítvánnyal együttműködésben, amelyen 16 ember vett részt. A képzést Végh Panni és Udvarhelyi Tessza tartották. Ebben az évben először tereplátogatást is szerveztünk Bögötére, ahol a századelőn indítottak ún. anarchista iskolát. A tereplátogatás az összes kritikai pedagógia képzést elvégzett diák számára nyitva állt, és összesen 12 fő vett részt rajta.

Beszámolók:

http://www.kozeletiskolaja.hu/post/segithetem-hogy-aktiv-cselekvo-emberekke-valjanak-beszamolo-kritikai-pedagogia-kepzes-elso-alkalmarol

http://www.kozeletiskolaja.hu/post/kepesse-tettem-magam-falakat-donteni-beszamolo-a-kritikai-pedagogia-kepzesrol

A Szerveződj! című saját fejlesztésű társasjátékunk terjesztéséhez társasjátékvezető-képzést tartottunk, amelyet Vujovits Juli és Udvarhelyi Tessza tartottak és összesen 9 fő vett részt.

Kommunikációs képzések:

Az Aktivista grafika és molinókészítés című kétnapos képzésen a résztvevők az aktivizmus különböző kreatív eszközeivel ismerkedtek meg. A képzést Kovács Vera, Markos Viktor, Thury Lili és Fernengel Ági tartották és összesen 10 ember vett részt rajta.

Beszámoló: http://www.kozeletiskolaja.hu/post/ami-nem-latszik-az-nincs-aki-nem-latszik-az-nincs-beszamolo-az-aktivista-grafika-kepzesrol

A Fotózás és aktivizmus című kétnapos képzésen, amit ebben az évben Miskolcon tartottunk, Csoszó Gabriella vezetésével kaptak a résztvevők bevezetést a fotózás technikai alapismereteibe, valamint abba, hogyan lehet a fotót felhasználni az aktivista munkában. A képzésen összesen 16 fő vett részt.

Beszámoló: http://www.kozeletiskolaja.hu/post/uj-latas-es-szemleletmodot-kaptunk-fotozas-es-aktivizmus-kepzes-miskolcon

 

A Média az érdekvédelemben című kétnapos képzésen arról tanulhatnak a résztvevők, hogy hogyan lehet használni a közösségi és főáramú médiát az aktivista munkában. A képzést Varga Márta, Szarka Alexandra és Udvarhelyi Tessza tartották. A képzésen összesen 13 fő vett részt.

Beszámoló: http://www.kozeletiskolaja.hu/post/egesz-eletunkben-kampanyolunk-beszamolo-a-media-kepzesrol

 

A Videó érdekérvényesítés című képzésen a Jogriporter Alapítvánnyal együttműködésben ismerkedtek meg a résztvevők a videózás alapjaival és azzal, hogyan lehet használni a videót az érdekvédelemben. A képzést Takács István Gábor és Surányi Ádám tartották. A képzésen összesen 10 ember vett részt.

Beszámoló: http://www.kozeletiskolaja.hu/post/valodi-erteket-tesznek-hozza-filmjeikkel-egy-tortenet-elmeselesehez-beszamolo-a-videos-kepzesrol

 

Választási képzések:

 

Közös városunk konferencia: 2019 során megszakítottuk a korábbi hagyományunkat és nyári egyetem helyett egy nagy nemzetközi konferenciát szerveztünk arról, hogy a civil szervezetek hogyan tudnak hatékonyan részt venni a politikában és a választásokban. A konferencián 3 kerekasztal-beszélgetést és 8 műhelybeszélgetést szerveztünk magyar és külföldi résztvevőkkel. A konferencia helyszíne a Bálint Ház volt, angol-magyar-angol szinkrontolmácsolást biztosítottunk és összesen 300 ember vett részt az eseményen.

Beszámoló: http://www.kozeletiskolaja.hu/post/kozos-varosunk-nemzetkozi-konferencia

 

Az önkormányzat mi vagyunk!című egynapos képzésen a Közös Városunk konferenciához kapcsolódva az 2019-es önkormányzati választásokra készültünk érdeklődő civil szervezetek részvételével. A képzést Sebály Bernadett és Udvarhelyi Tessza tartották. Összesen 12 ember vett részt.

Beszámoló: http://www.kozeletiskolaja.hu/post/helyben-oldjuk-meg-az-ugyeket-ez-az-igazi-onkormanyzatisag-frivaldszky-bernadett-beszamoloja

 

A Civil Kollégium Alapítvánnyal együttműködésben egy szintén egynapos kampányindító műhelyfoglalkozást tartottunk Kunbábonyban olyan civil szervezeteknek, amelyeket érdekelt a 2019-es önkormányzati választásokon való részvétel. A képzést Bálint Mónika és Udvarhelyi Tessza tartották, 10 fő részvételével.

 

Szintén a Civil Kollégium Alapítvánnyal együttműködésben 2019 novemberében tartottunk egy egynapos értékelő találkozót is azoknak a szervezeteknek, amelyek képviselői korábban részt vettek választási képzésen. Ezt az alkalmat Bálint Mónika, Sebály Bernadett és Udvarhelyi Tessza tartották. A találkozón összesen 14 fő vett részt.

 

Egyéb képzés:

A Jogaid nem védik meg magukat! című kétnapos képzésen, amit a TASZ-szal közösen tartottunk Miskolcon, azokkal a jogokkal ismertettük meg a résztvevőket, amelyek segítségével érvényt szerezhetnek érdekeinek és értékeiknek. A képzést Vujovits Juli és Szabó Attila tartották és összesen 10 fő vett részt rajta.

Beszámoló: http://www.kozeletiskolaja.hu/post/az-eloszor-szaraz-anyagnak-tuno-tema-bemutatasa-szamomra-nagyon-izgalmas-volt-beszamolo-a-jogaid-nem-vedik-meg-magukat-kepzesrol

 

Annak érdekében, hogy hátrányos helyzetű fiatalokhoz is elérjen a tevékenységünk, együttműködtünk a Deviszont Közösségi térrel, amely összese 130 fiatalnak tartott bevezető alkalmakat, valamint rövid- és hosszútávú projektalapú képzéseket az aktív állampolgárság témakörében.

Filmklubok:

Ebben az évben prioritás volt számunkra, hogy olyan ismeretterjesztő programokat is szervezzünk, amelyek nem igényelnek nagy elkötelezettséget, de lehetővé teszik, hogy minél többen megismerjék a szervezetünket, illetve az általunk képviselt értékeket. 2019-ban négy filmklub-sorozatot szerveztünk Budapesten és Miskolcon.

Budapesten a magyar és a kelet-európai társadalmi mozgalmakról szerveztünk filmklubot, amelyen összesen min. 180 ember vett részt. Az alábbi filmeket vetítettük: Angyalok földje, Dunaszaurusz, Ottilia, Mérges Buddha, A nők sztrájkja folytatódik, Blokád, Harc a szén ellen, Verespatak, egy falu a szakadék szélén

Miskolcon összesen 5 filmet vetítettünk 2019 során társadalmi mozgalmakról, amelyen összesen 60 ember vett részt. Az alábbi filmeket vetítettük: Értékes életek, Ez mindent megváltoztat, Mérges Buddha, Adát polgármesternek!, Nem szegényeknek való vidék

Beszámoló a miskolci filmklubokról: http://www.kozeletiskolaja.hu/post/tripla-filmklub-miskolcon-beszamolo

Angol nyelvű képzések:

2019 során egy angol nyelvű képzést tartottunk a Közép-európai Egyetem (CEU) diákjainak a csoportszervezés témakörében. A képzést Vujovits Juli és Fernengel Ági tartották és összesen 15 ember vett részt rajta.

 

Játékosítás

Folytattuk a képzéseink módszertani fejlesztését elsősorban a kölcsönös tanulás elősegítése érdekében, a játékosítás módszerét használva.

Befejeztünk az Egységben az erő című aktivista társasjáték fordítását.

Miután számos teszt alkalmat tartottunk, befejeztük a Szerveződj! című társasjátékunk fejlesztését, amely el is készült és készen áll a nyilvános terjesztésre. Annak érdekében, hogy minél több emberhez eljusson, 9 fő részére szerveztünk játékvezető képzést.

A Szabad Október Fesztivál keretében ismét aktivista társasjáték-estet szerveztünk, amelyen kb. 10 ember vett részt.

 

A képzések értékelése:

2019-ben első alkalommal vezettük be a képzések átfogó értékelését, amely megalapozza a hatásmérés további fejlesztését. A számítás alapját a saját szervezésű képzéseinken megjelent résztvevők által a képzések végén anonim formában kitöltött értékelő lapok adják, amelyen többek között egy 1-től 5-ig terjedő skálán értékelhetik a munkánkat.

Átlagos elégedettség a képzésekkel: 4,7

            leggyengébb képzés: Hogyan szervezzünk csoportot? (Budapest) – 4,5

            legerősebb képzés: Hogyan szervezzünk csoportot? (Miskolc) – 5

Átlagos elégedettség a képzőkkel: 4,9

            leggyengébb képzés:

                        Állj ki magadért és másokért! (Budapest) – 4,7

            legerősebb képzések:

                        Aktivista grafika és molinókészítés (Budapest) – 5

                        Hogyan szervezzünk csoportot? (Budapest) – 5

                        Videó érdekérvényesítés (Budapest) – 5

                        Hogyan szervezzünk csoportot? (Miskolc) – 5

                        A jogaid nem védik meg magukat (Miskolc) – 5

 

2.      Részvételi akciókutatás

2019 második felében elkezdtük előkészíteni a következő részvételi akciókutatási programunkat, amelynek címe Küzdelmeink története és jövőjeés célja, hogy feltérképezze a rendszerváltás óta szerveződő társadalmi mozgalmakat a méltó megélhetés és a fenntarthatóság területén. A kutatás 2020 januárjában indul, a 2019-es évben a szakmai előkészítés, a toborzás és a résztvevők kiválasztása történt meg.

További információ a kutatásról:

www.kozeletiskolaja.hu/page/blog/tagged/k%C3%BCzdelmeink%20t%C3%B6rt%C3%A9nete/

Továbbra is nyújtunk logisztikai támogatást és szakmai tanácsadást a korábbi részvételi akciókutató csoportunkból kinőtt Önállóan lakni – közösségben élni csoportnak.

További információ a csoportról: www.facebook.com/OnalloanLakniKozossegbenElni/

Hruskó Erika és Udvarhelyi Tessza a részvételi akciókutatásról tartott előadást a 7. Fogyatékosságtudományi Konferencián.

További információ a konferenciáról: www.facebook.com/events/405667223594338

 

Stratégiai tervezés

2019 során összesen négy civil szervezetnek segítettünk stratégiai tervezésben, hogy tudatosan és eredményesen tudják végezni munkájukat. Büszkék vagyunk rá, hogy együtt dolgozunk jogi, környezetvédelmi, női és lakhatási szervezetekkel is a stratégiájuk építésén.

Bővebben: www.kozeletiskolaja.hu/page/szervezetfejlesztes

3.      Könyvkiadás

2019 során megjelent legújabb kötetünk, A kutatás felszabadító ereje, amelyet Dósa Mariann és Udvarhelyi Tessza szerkesztettek a részvételi akciókutatás elméletéről és módszereiről. A könyv 300 példányban jelent meg, és a könyvbemutatón 45 ember vett részt, zsúfolásig megtöltve az Auróra nagytermét.

Szintén 2019-ben jelent meg a Társadalmi egyenlőtlenségekről szóló szöveggyűjteményünk, amit Dósa Mariann szerkesztett. Összesen 550 példányban nyomtattuk és egy nyilvános módszertani bemutatót is tartottunk 25 ember részvételével.

 

4.      Egyéb események

Ősszel az országos diáksztrájk a tanszabadságért esemény alatt mi is csatlakoztunk az Auróra által szervezett Alternatív tanítási naphoz, ahol hasznos és érdekes foglalkozásokon vehettek részt olyan középiskolások, akik nem mentek iskolába aznap, hogy ezzel fejezzék ki elégedetlenségüket. Vujovits Juli az oktatási egyenlőtlenségekről tartott egy másfél órás foglalkozást több mint 30 diáknak.

Novemberben az Elosztó hálózat és a Habitat for Humanity felkérésére egynapos műhelymunkát facilitált Fernengel Ági és Vujovits Juli. A műhely egy kétnapos nemzetközi Energiaszegénység: Háztartások nehézségeitől a klímaválságig című konferencia része volt, ahol több mint 30 energiaszegénységgel foglalkozó aktivista és kutató dolgozott közösen.

Az Egyesült Államokban tanuló 30 egyetemistának mutattuk be egy előadás és beszélgetés keretében a Közélet Iskolája tevékenységét és magyar civil szféra helyzetét a Georgia Tech felkérésére.

 

5.      Együttműködések

2019-ben is folytatódott a Civilizáció kampány a Közélet Iskolája részvételével, amelyben számos civil szervezet működik együtt a civil szektort megbélyegző és ellehetetlenítő kormányzati intézkedésekkel szemben.

Bővebben: www.kozeletiskolaja.hu/page/blog/tagged/civiliz%C3%A1ci%C3%B3

 

6.      Kommunikáció: 

Honlap

2019-ben összesen 13 ezer ember nézte meg a honlapunkat. Ebből a visszatérő látogatók aránya 74%.

Facebook

2019 végén 4112 kedvelte a Facebook oldalunkat, azaz 732-vel többen, mint egy évvel ezelőtt. Idén 127.000 embert értünk el a Facebook bejegyzéseinkkel és eseményeinkkel. Elindítottuk a Közélet Iskolája barátai zárt csoportot, melynek már 93 tagja van.  

Instagram

Egy év alatt megdupláztuk a követőinket ezen a felületen, mivel a Közélet Iskolája Instagram oldalának jelenleg 522 követője van, míg tavaly ilyenkor 238 fő volt.

 

Hírlevél

2015 márciusa óta juttatjuk el e-mailes formában a szervezet szimpatizánsaihoz (képzések és egyéb programok résztvevői). A címzettek száma 2019 végén 750 fő, ami azt jelenti, hogy a tavalyi 370 főt sikerült megdupláznunk, és így ismét elértük a GDPR bevezetése előtti feliratkozószámot. Büszkék vagyunk rá, hogy a hírleveleinket a feliratkozóink 50-70%-a megnyitja és elolvassa, ami nagyon magas aránynak számít.

 

Megjelenés a sajtóban

A Közélet Iskolája a sajtóban 2019 során 10 alkalommal jelent meg.

7.      Önképzés

2019 során szervezetünk tagjai számos képzésen és konferencián vettek részt, hogy tovább fejlesszék pedagógiai készségeiket és szakmai tudásukat.

Ősszel Vujovits Juli és Fernengel Ági részt vettek a Megaphone2019 konferencián Budapesten, ahol az aktivizmusban használható digitális eszközökről tanultak.

Fernengel Ági részt vett aKritikai Roma tanulmányokképzésen, amely olyan elméletekkel foglalkozott, melyek kritikusan viszonyulnak a „többségi vs. kisebbségi” ellentétpáron alapuló megközelítésekhez.

Udvarhelyi Tessza vett részt a katalán ULEX nevű szervezet nyolcnapos képzésén, melynek címe: International Gathering of Activist Educators. A találkozón a világ számos részéről érkező aktivisták és aktivista oktatók osztották meg egymással tapasztalataikat és cseréltek módszereket.

Udvarhelyi Tesszát Ashoka tagként még korábban felvették az ún. Wellbeing Project kétéves programjába, amelynek keretében folyamatos támogatást kap és 3 egyhetes elvonuláson vesz részt nemzetközi társadalmi változásért dolgozó szakemberekkel.

Fernengel Ági részt vett az Ashoka Replication & transfer képzésén, ahol arról tanult egy egynapos képzésen, hogy hogyan kell egy szervezetet egy új helyszínen is elindítani, ami a miskolci Közélet Iskolájának elindításához fontos megalapozás volt számunkra.

8.      Kuratórium és Tanácsadó Testület

A Közélet Iskolája Alapítvány Kuratóriuma 2019-ben három ülést tartott:

–          Januárban egyhangúlag jóváhagyta a 2018. évi szakmai és pénzügyi beszámolót, valamint a 2019-re vonatkozó szakmai és pénzügyi terveket.

–          Májusban egyhangúlag jóváhagyta a PK-442 sz., a 2018. évi közhasznúsági jelentést.

–          A Kuratórium és a munkatársak 2019. júniusban ún. elvonulás keretében átfogóan értékelték az Iskola munkáját és megvitatták a következő évek szakmai munkájának a stratégiáját.

A Kuratórium összetétele 2019-ben változott. Pikó András lemondott a tagságról és az Alapító elfogadta a munkatársak javaslatát az új tagra. Az Alapító Okirat-módosítás bírósági bejegyzésének folyamata decemberben elkezdődött. Az új kuratóriumi tag Jagodits Eszter és az új ügyvezető igazgató Fernengel Ágnes lesz 2020. január 1-jétől.

 

A tevékenységek jövőbeli stratégiai kérdéseiről folytatott konzultációt az Iskola fennállása alatt harmadik alkalommal összehívott Tanácsadó Testület, amely az Iskolához közel álló civil szervezetek képviselőiből áll.

9.      Személyi ügyek

2019-ben csatlakozott hozzánk Vujovits Juli mint kommunikációért felelős munkatárs és irodavezető.

Az Alapítvány munkáját 2019-ben is segítették önkéntesek. A pénzügyeket a korábbi évekhez hasonlóan Dániel Anna önkéntes kezeli, és önkéntesek segítik a rendezvényszervező, grafikai és fordító munkát is. A folyamatos munkát végzőkkel önkéntes szerződést kötöttünk.

A Közélet Iskolája csapatáról bővebben: http://www.kozeletiskolaja.hu/page/kik-vagyunk

10.  A működés technikai feltételei

A Közélet Iskolája 2019-ben is az Auróra közösségi központban működött. A honlap technikai üzemeltetését a SiteSimpl biztosítja térítésmentesen, a karbantartást munkatársaink és önkénteseink végzik.

Megosztás Facebookon
A szombati napot ismerkedéssel és a téma bevezetésével kezdtük. A résztvevők nagyon különböző profilú szervezetektől érkeztek, amik mind más és más életciklusban vannak éppen. Ági és Anna a képzők kiemelt...
Részvételi Akciókutatásról először egyetemi tanulmányaim alatt hallottam, és már akkormegragadta a figyelmem… végre egy kutatás, amelynek valós hatása van helyben és cselekvést,tetteket is magába foglal!Annyira megtetszett ez a módszer, hogy...
Kosár
//
A kosarad üres.
0
//
Megszakítás